Sesiunea de pitching din cadrul Concursului pentru finanțarea proiectelor cinematografice s-a încheiat

Pe 18 – 19 iunie, la Mediacor s-a desfășurat sesiunea de pitching în cadrul Concursului pentru finanțarea proiectelor cinematografice

Pitching-ul este o practică internațională în domeniul cinematografiei implementată în premieră și în Republica Moldova, datorită efortului depus de Centrul Național al Cinematografiei, instituție din subordinea Ministerului Culturii, cu susținerea Proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID și Suedia.

În cadrul acestei etape a concursului, producătorii și regizorii de film înscriși la concursul de finanțare a proiectelor cinematografice, ediția 2022, și-au prezentat public ideile creative.

La deschiderea evenimentului a participat și Ministrul Culturii, Sergiu Prodan, care a mulțumit membrilor juriului pentru că au acceptat invitația de a juriza proiectele, dar și organizatorilor și partenerilor:

”Între artiștii foarte buni care au idei minunate, scenarii superbe și sunt gata cu dedicație să realizeze aceste producții, pe de o parte și spectatorii care trebuie să aibă acces la aceste producții, pe de altă parte, există o clasă intermediară extrem de importantă: distribuitorii și producătorii. Din păcate o clasă serioasă, capabilă să asigure riscurile investițiilor în cinematografie întârzie puțin să apară. Mizăm foarte mult acum pe acest exercițiu de pitching. Suma discutată astăzi nu este mare deloc, dar nu e o problemă să o creștem, important este să creștem și capacitățile simultan. Astfel încât să putem veni cu solicitări de investiții mai consistente în producția cinematografică”

Cu un cuvânt de salut și de încurajare către participanți a venit și Directoarea Centrului Național al Cinematografiei, Valentina Iusuphodjaev.

Eu știu că pentru mulți dintre voi sunt emoții astăzi, pentru că am trecut și eu prin asta, știu cum e. Este o provocare și un test pentru noi toți. Dar sunt foarte sigură că vor fi lucruri bune în final, trebuie doar să ne dorim acest lucru, să avem ambiție și acest pilon care înseamnă comunitate. Baftă multă tuturor!”.

Directoarea Proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID și Suedia, Doina Nistor a menționat că industria de film poate genera și potențial economic.

Mă bucur că Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de guvernele a două țări inovatoare, SUA și Suedia, pune umărul la dezvoltarea industriei cinematografice din Moldova. Pe lângă faptul că filmul este un mod extraordinar de exprimare și o voce a societății, credem că industria de film poate genera și potențial economic. În lume acum asistăm la un boom al industriei cinematografice, fiind vorba de un film care se face altfel, cu mai multă tehnologie, dar și publicul pentru care se face aceste filme fiind unul diferit, mai tânăr, pentru care este nevoie de canale de distribuție digitale. Se caută filme care aduc inovație și sunt de părere că această inovație o putem găsi astăzi aici.

La această primă ediție proiectele au fost jurizate de specialiști cu renume la nivel internațional, originari din Israel, Germania și România: Katriel Schory, Andrea Wink și Alin Ludu Dumbravă.

“Vom face tot ce ne stă în puteri să identificăm poveștile care au potențialul de a călători. Acum în industria filmului se caută acele istorii care pornesc din grădina noastră, însă pot deveni globale. Dacă sunteți sinceri în ceea ce vreți să arătați publicului și țineți la subiectul pe care l-ați ales, filmul pe care îl veți realiza va călători cu siguranță. Nu contează dacă sunteți în domeniu de mult timp sau ați început recent, suntem în căutare permanentă de povești și aveți toate șansele să reușiți.”

𝐊𝐚𝐭𝐫𝐢𝐞𝐥 𝐒𝐜𝐡𝐨𝐫𝐲 – a produs peste 150 de filme și programe TV. Timp de 20 de ani a fost director executiv la Fondul de film din Israel, aprobând producția și promovarea a peste 300 de filme de ficțiune care au obținut nominalizări Oscar.

𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚 𝐖𝐢𝐧𝐤 – este co-fondatoarea „Exground filmfest”, cel mai mare festival de film din landul Hessa, Germania. Este membra Consiliului de directori al Asociației germane de scurt-metraje și membra Consiliului Cultural al orașului Wiesbaden.

𝐀𝐥𝐢𝐧 𝐋𝐮𝐝𝐮 𝐃𝐮𝐦𝐛𝐫𝐚𝐯𝐚̆ – a publicat articole de film în Cinemap, VIP, revista HBO, Observatorul cultural, Ziua, Sunete, Art & Roll, Campus, Republic, Freestyle, Altitudini, Pro Cinema, Noul Cinema. A fost curator și selecționer Cinemateca Patria, Brașov, una din puținele cinemateci din România.

Jurații au acordat un punctaj de la 1 la 10, care va fi cumulat cu punctajul atribuit proiectului la etapa de analiză a dosarului creativ și a celui tehnic.

Menționăm că în acest an au fost depuse în cadrul Concursului pentru finanțarea proiectelor cinematografice 46 de dosare.

Bugetul alocat pentru Concursul Național de Proiecte Cinematografice 2022 este de 7 800 000, dintre care 6 800 000 lei vor fi repartizați câștigătorilor concursului pentru finanțarea proiectelor de film.

Partajează acest articol cu prietenii: ⤵
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on odnoklassniki
OK
Share on vk
VK